Kon. Heemkundige Kring Antwerpse Polder zoekt brokstukken van neergestorte bommenwerper uit WO II

Op 17 augustus 1943 kwam in de Berendrechtse en Zandvliets schorren het wrak van een aangeschoten Amerikaanse bommenwerper neer. Veel mensen kwamen toegelopen en vonden er bepaalde voorwerpen en behielden ze als souvenir. Nu nog bewaard, zijn deze van plaatselijk historisch heemkundig belang. Vermits aan het Poldermuseum te Lillo al de gevonden reddingsvest van de piloot geschonken werd en eerder ook een damesblouse, vervaardigd uit de parachute van de piloot, doen wij een oproep om nog andere gevonden voorwerpen van het wrak aan het museum te schenken.  Ze worden er op een verantwoorde manier onderhouden, bewaard en aan het publiek tentoongesteld. De vinders mogen contact opnemen met Hugo Vermeiren, tel. 015 23 53 00 of via e-mail hugovermeiren1@telenet.be. (Artikel HNB 6 december 2018)

Afbeelding : P47 Thunderbolt