Internationale delegatie op bezoek in het Poldermuseum

Op woensdag 7 juni kreeg het Poldermuseum bezoek van Tim de Kock en Natalie Ortega. Professoren conservatie en restauratie aan de universiteit Antwerpen. Ze werden vergezeld door een delegatie van het departement geschiedenis en erfgoed van de universiteit van Bahir Dar en de artistieke directeur van de Ethiopian Art Conservation Program uit Addis Abeba. Het bezoek maakte deel uit van een kennismakingsronde met Belgische regionale musea in het kader van een onderzoeksproject. Het Poldermuseum werd uitgekozen omwille van het feit dat dit in tegenstelling tot de meeste andere musea enkel met vrijwilligers wordt gerund en met weinig budget. Het doel van dit onderzoek is om een opleiding conservatie restauratie op te richten in Bahir Dar met medewerking van de UA. De UA, de Kon. Heemkundige kring van de Antwerpse Polder en het Poldermuseum werkten in het verleden ook al samen waar dit bezoek dan ook een gevolg van was.